LA FELICITAT – Lluís Anton Baulenas

En dies de tempesta ve de gust parlar d’un llibre que ens recorda que la felicitat s’amaga en les petites coses. La felicitat és una novel·la plena de personatges lluitadors i supervivents —com la Nonnita o el Deogràcies-Miquel— ambientada als primers anys del segle XX  en una Barcelona en plena transformació i obres.

La història se situa a la Gran Via, que amb el temps esdevindrà la Via Laietana, un espai que, com la ciutat mateixa, contínuament està en transformació .

És una novel·la de suspens i d’amor, d’esperances i de dubtes, de descobertes en un món que canvia. Baulenas ens mostra una Barcelona en plena metamorfosi: la vida dels artistes, la decadència dels teatres del Paral·lel i la necessitat d’adaptar-se als nous temps urbanístics.

També és una història d’absències i de fantasmes, invisibles però molt presents, que marquen profundament la vida de la Nonnita artista de circ que actua un número aquàtic amb una foca i que parla amb els mors.

Totes les obres del Baulenas m’agradem molt , però aquesta en va agradar moltíssim és un llibre per llegir i rellegir.

Piedad Vilchez

Deixa un comentari