Junts, PP i Vox no han fet un exercici parlamentari, han pres una decisió que si no són capaços de revertir comportaran conseqüències molt importants en la butxaca de més de 9.455.429 pensionistes. Espero que la militància de Junts amb preocupació social, pugui fer entendre a la seva presidència desconnectada de la realitat a Waterloo, els dirigents del PP i de Vox ja crec que han perdut aquesta sensibilitat (si és que la han tingut).
Tot i que sempre intento ser el màxim de neutral en les meves afirmacions, crec que aquesta darrera acció de la dreta de bloquejar el Reial decret llei 16/2025 té conseqüències immediates per a milions de persones. Més de 9,4 milions de pensionistes veuran congelada la seva pensió i 2,1 milions de pensions mínimesperdran un augment d’entre el 7% i l’11,4%. També queden sense actualitzar-se les ajudes a 799.553 llars amb Ingrés Mínim Vital, inclosos 563.272 infants.
La no convalidació també frena els descomptes del bo social elèctric i tèrmic per a més de 3,3 milions de persones, manté tràmits innecessaris per a 868.450 aturats, i perjudica 1,2 milions d’autònoms que havien de beneficiar-se de límits més amplis per tributar per mòduls, especialment 819.000 autònoms agrícoles. Un altre gran contradicció de la dreta i la ultradreta, per una banda diuen que no al acord de la Unió Europea i Mercosur per defensar la pagesia, però no dubten ni un segon en no ajudar-los per facilitar el pagament dels tributs (la primera mesura els pot afectar, però aquesta que ara han bloquejat els afecta de forma directa i segura.
A això s’hi suma que 26.000 professionals forestals perden l’opció d’avançar la jubilació, i gairebé 38.000 metges i pediatres no podran compatibilitzar un any més feina i pensió. Finalment, comunitats i ajuntaments deixaran d’ingressar més de 20.000 milions d’euros, amb impacte directe en serveis públics.
En resum gairebé 10.000.000 de pensionistes i jubilats es veuran a fer sacrificis econòmics per que les seves pensions no estaran revaloritzades al nivell de la pujada de la carestia de la vida.

Josep De Barberà i Johera (Pepo)
Educador i treballador social
@pepo_bcn_spr
